Home

Cara Membuat Air Fanta Hijau Enak 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Fanta Hijau di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Fanta Hijau yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Pati Air Fanta Jimi Asmara Menari Chacha. "Suka minum air fanta tak? Tapi air fanta tu banyak "Nah KekMi share resepi pati air Fanta Hijau untuk buat stok kat rumah. Bila nampak rakan-rakan postkan minuman Fanta Hijau buah tangan sendiri. hati berbunga ceria hendak mencuba!

Air Fanta Hijau - resepipouler.com Khasiat air rebusan kacang hijau berikutnya yaitu membantu tubuh mempercepat penyembuhan luka. Ini disebabkan oleh kandungan protein yang berfungsi memperbaiki sel-sel tubuh rusak akibat luka. Air kelapa hijau mengandung kalori, lemak, dan gula yang sangat rendah.

5 Bahan - Bahan Resepi Air Fanta Hijau

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Fanta Hijau ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 liter - air.
  2. Sedia 3 kg - gula pasir.
  3. Sedia 1 botol - Pewarna hijau apple star brand.
  4. Sedia 1 botol - Perisa oren star brand.
  5. Sedia 1 botol - Perisa pisang star brand.

Tentu lebih pilih kelapa hijau Tak disangka ternyata kandungan air kelapa hijau lainnya adalah sitokinin yang merupakan. Manfaat air kelapa hijau selanjutnya dalah untuk menetralisir racun dalam tubuh. Air kelapa hijau juga mengandung enzim yang dapat mengurai sifat racun dalam tubuh. MDF Hijau Tahan Air (Waterproof/High Moisture Resistant).

7 Cara Membuat Air Fanta Hijau

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Fanta Hijau pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Masukkan gula dan air. Biar hingga gula larut dan mendidih..
  2. Masukkan perisa oren dan juga pewarna hijau. Biar mendidih..
  3. Tutup api. Baru masuk kan perisa pisang..
  4. Kacau sebati. Biar kan sejuk..
  5. Boleh la di simpan ke dalam botol..
  6. Bila nak minum, cuma bancuh dengan air dan letak air batu..
  7. Siap! 😁.

Selama ini MDF dianggap mempunyai titik lemah yang signifikan yaitu tidak mampu menahan kelembaban dan air. Air kelapa hijau merupakan salah satu bahan herbal yang luar biasa. Didalamnya terdapat nutrisi vitamin, mineral dan juga anti oxidant yang sangat bagus untuk membuat tubuh anda lebih sehat lagi. Air kolam yang hijau sering menjadi masalah bagi para pecinta Koi terutama bagi para pemula. Air kolam hijautidak hanya terjadi pada kolam yang baru dibuat saja, ini juga dapat terjadi pada kolam.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Fanta Hijau ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!