Home

Cara Memasak Sambal Gesek kundang Muda Sedap 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sambal Gesek kundang Muda di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sambal Gesek kundang Muda yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sambal gesek ni yang paling sodap. Tapi nak mencari buah kundang muda ni agak susah. Kalau ada terjumpa cuba la buat.

Sambal Gesek kundang Muda - resepipouler.com Salah satu sambal yang boleh tahan sedap ialah sambal gesek ni makan dengan ikan goreng dan kicap cap kipas udang , memang boleh habis seperiuk nasi. Contact Resipi sambal kundang on Messenger. Video masakan montok muda dan cantik.

4 Ingredients of Resepi Sambal Gesek kundang Muda

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sambal Gesek kundang Muda ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - biji limau kasturi atau. Kalau guna kundang muda dalam 8 biji.
  2. Sedia 10 - biji cili api kalau nak pedas menyengat boleh tambah lagi.
  3. Sedia 1 cawan - ikan bilih dah siap kopek.
  4. Sedia - secubit garam.

Waroeng Spesial Sambal 'SS' di Taman Tun Dr. Ismail menyediakan pelbagai jenis hidangan Indonesia yang asli pada harga yang sangat berpatutan. Apa yang menarik tentang Waroeng Spesial Sambal 'SS' ialah setiap pilihan lauk boleh dipilih untuk dibakar atau digoreng. Brilio.net - Sambal menjadi salah satu pelengkap makanan yang banyak digemari di Indonesia.

5 Instructions Sambal Gesek kundang Muda

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sambal Gesek kundang Muda pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Mula mula kundang muda belah buang biji dan ikan bilis rendam sekejab bagi hilang masin dan bagi lembut sikit.
  2. Cara cara buat mula mula masukkan cili api dan secubit garam tumbuk bagi lumat..Selain garam bagi masin sikit kat sambal gesek tujuan tumbuk dgn cili api..bgi cili api cepat lumat ngn biji2 sekali..Lepas tu baru masukan ikan bilih dan kundang..Tumbuk separuh lumat baru da rasa umph kundang dan bilis tu...
  3. Saya tak masukkan air perahanan limau kasturi sebab kundang muda tu dah cukup untuk rasa masam pedasnya..
  4. Taraa siapp untuk dihidangkan dengan gulai lemak putih labu dan nasi panas2..
  5. Selamat mencuba...

Trend Search: exsotic ilusion bocah sd vs tante muda bikep buka perawan tante siska buka bukaan iyot dalaga desahan croot tante desahan croot tante gesek memek film porno barat sub englis jawa tengah ngetot mantan. Sambal matah cocok disajikan sebagai pelengkap menu makan Anda. Tak perlu membelinya, yuk coba variasi resep sambal matah berikut ini. Pada dasarnya sambal matah memiliki bahan dan cita rasa yang mirip. Namun, ada beberapa resep sambal matah yang bisa Anda coba masak di rumah, yaitu Pedas kecut sambal mangga, dengan tekstur sedikit keras yang akan memberikan sensasi berbeda pada hidangan Anda.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sambal Gesek kundang Muda ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!