Home

Cara Memasak Jus Jambu Asam Boi Cepat 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Jus Jambu Asam Boi di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Jus Jambu Asam Boi yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Jus Jambu Asam Boi - resepipouler.com

4 Ingredients of Resepi Jus Jambu Asam Boi

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Jus Jambu Asam Boi ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - biji jambu batu (buang biji).
  2. Sedia 2 - sudu besar gula.
  3. Sedia 1 - sudu besar serbuk asam boi.
  4. Sedia 1 1/2 cawan - air sejuk.

2 Instructions Jus Jambu Asam Boi

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Jus Jambu Asam Boi pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Potong buah jambu. Jambu yang saya guna ni jenis yang besar dan isi yang lembut ye. Selalu nya beli dapat yang warna merah muda isi nya. Bila nak buat jus tiba2 dapat yang putih isi nya. Haha.. takpe lah. Rasa takde beza pun. Masukkan ke dalam pengisar basah buah jambu, serbuk asam boi, gula dan 1/2 cawan air. Kisar hingga halus..
  2. Tuangkan 1 cawan air ke dalam pengisar tadi dan kisar sekejap jer. Tuangkan ke dalam gelas dan letak ais. Boleh juga dicampur dengan sebiji asam boi dan sepotong buah jambu untuk hiasan..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Jus Jambu Asam Boi ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!