Home

Cara Memasak Pencicah recik buah Stey Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Pencicah recik buah Stey di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pencicah recik buah Stey yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Selamat datang ke channel abg misai. Abg misai nak kongsikan cara buat colek buah yang sangat sedap. Pastinya koranh xkan menyesal dan rugi.

Pencicah recik buah Stey - resepipouler.com MORE DETAIL Our unique blend of long-term residents and hotel guests makes for a vibrant and dynamic community. Kami disini ada menjual sos pencicah dengan harga yang sangat murah 🤩 Kami ada sos pencicah ala thai , kami juga ada sos colek nise jihah dan kami juga ada colek buah jihah yg berasaskan belacan 😍 nak tahu harga berapa dan nak tahu macam mana rasa ? Tumis bahan tumbuk dan kayu manis , buah pelaga, bunga lawang dan cengkih sehingga bau wangi dan masukkan sup punjut.

7 Bahan - Bahan Resepi Pencicah recik buah Stey

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pencicah recik buah Stey ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - sudu gula.
  2. Sedia 1 - susu kecil belacan merah (kalau takde yg hitam pun boleh).
  3. Sedia 3 - tangkai cili api.
  4. Sedia 1 - sudu garam kasar.
  5. Sedia 3 - sudu air suam.
  6. Sedia 2 - sudu cuka.
  7. Sedia 5 - ke 6 biji buah stey.

Resepi Colek Buah, makan sekali tak boleh lupa nak lagi. Cara buat colek buah resepi Chumnan. Cara Buat Sos Pencicah Thai Sedap ( Sweet and Sour Chilli Thai. Resepi Kuah Pencicah. • Sambal Tumis • Kuah Sate • Kuah Kacang • Kuah Lontong Mak Minah • Sos Nasi Ayam • Sambal Belacan Penang • Acar Timun • Sambal Taun • Sardin Masak Tempoyak • Acar Buah • Kacang Pangang Sardin • Kuah Asam Tumis • Gulai Masak Lemak • Gulai Masak Lemak.

3 Instructions Pencicah recik buah Stey

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pencicah recik buah Stey pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan2.
  2. Massukkn kesemuanya ke dalam mangkuk. Lenyekkan belacan dah cili api. gaul2. sos pencicah sudah siap..
  3. Ok cara nak makan buah stey dgn mudah: 1) Setelah kulitnya dibuang, ambil pisau hentakkany ke atas isinya perlahan2 sekelilingnya. Kemudian tekan/ picit ibu jaru masuk kedalam dan belahkan ianya. Ambil isi dan bijinya terus cicah ke pencicah tadi. yumss.

Aneka resipi pencicah air asam yang sangat mudah dan pastinya membuka selera makan anda. Boleh dipelbagaikan dan dinikmati mengikut selera. Hidangan pencicah air asam ni memang sedap. Hanya menggunakan bahan yang 'basic', tapi hasilnya memang membuka selera. Végzettség: Közgazdász, Mérlegképes könyvelő Munkakör: E-mail: [email protected]

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pencicah recik buah Stey ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!