Home

Resepi Apam Unicorn gebu Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Apam Unicorn gebu di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam Unicorn gebu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Apam Unicorn gebu - resepipouler.com

6 Ingredients of Resepi Apam Unicorn gebu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam Unicorn gebu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 cawan - tepung gandum.
  2. Sedia 2 - biji telur.
  3. Sedia 1 cawan - gula.
  4. Sedia 1 - sudu ovalete.
  5. Sedia 1 cawan - air ice cream soda.
  6. Sedia - pewarna ikut warna yang ada di rumah.

5 Cara - Cara Apam Unicorn gebu

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam Unicorn gebu pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bahan yang kita perlu sediakan.
  2. Masukkan telur dan gula bersama juga ovalete kita pukulkan ia sehingga ia kembang.
  3. Setelah kembang kita masukkan air ice cream soda tadi dan tepung gandum.
  4. Setelah tepung sebati kita bahagi kepada beberapa mangkuk untuk dibahagi untuk kita letak pewarna kemudian kita letak minyak dalam acuan supaya letak hendak keluar bila dah masak,setelah kita siap buh dalam acuan kita kukus kan ia selama 7-10minit dengan api yang besar baru lah ia akan mekar gebu.
  5. Maka terhasil lah apam Unicorn mama ye... selamat mencuba.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam Unicorn gebu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!