Home

Resepi Aiskrim warna Malaysia Enak 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim warna Malaysia di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim warna Malaysia yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Aiskrim Malaysia, Sebut sahaja aiskrim pasti ramai terbayang kesedapannya, manis lemak berkrim disukai ramai. Mana tak nya dengan pelbagai pilihan rasa pasti memenuhi selera ramai. Kalau berjalan dengan anak tu, tak sah kalau tak beli aiskrim kan?

Aiskrim warna Malaysia - resepipouler.com AISKRIM MALAYSIA merupakan satu produk makanan yang enak dimakan, murah dan mudah Terdapat berbagai perisa, warna dan kreativiti aiskrim Malaysia ini daripada perisa biasa kepada. Aiskrim Malaysia semestinya menjadi kegemaran ramai tidak mengira usia. Ia dihasilkan dengan pelbagai perisa dan menjadi penghilang dahaga dikala cuaca panas.

5 Ingredients of Resepi Aiskrim warna Malaysia

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim warna Malaysia ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - 1 tin susu cair.
  2. Sedia 1 cawan - susu pekat.
  3. Sedia 1 - sudu besar ovelat.
  4. Sedia 3 titik - Pewarna merah.
  5. Sedia 3 titik - warna kuning.

Aiskrim adalah sejenis makanan beku dibuat dari hasil tenusu seperti krim (atau sejenisnya), digabungkan dengan perasa dan pemanis. Campuran ini didinginkan dengan mengacau sambil dikurangkan suhunya untuk mencegah pembentukan kristal ais besar. Aplikasi Aiskrim Malaysia membawakan kepada anda cara bagaimana aiskrim yang popular di Malaysia dibuat. Terdapat pelbagai kaedah dan cara dalam pembuatan aiskrim ini.

2 Cara Penyediaan Aiskrim warna Malaysia

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim warna Malaysia pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan, masukan susu cair, susu pekat dan ovelet, putar sehingga pekat.
  2. Bahagikan 3 warna, putih, kuning dan merah, masukan satu persatu, sejukkan semalaman..

Bila mengimbau zaman kecil dahulu, aiskrim Malaysia antara minuman yang wajib dibeli. Macam-macam perisa dijual dengan harga yang sangat murah serendah. Anda peminat ais krim dan teringin nak buat ais krim sendiri di rumah? Sebenarnya cara buat aiskrim homemade sangat mudah dan sedap sama rasa macam yang anda beli di kedai kalau ikut resepi. Anda mesti tahu aiskrim malaysia kan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim warna Malaysia ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!