Home

Resepi Aiskrim Malaysia Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim Malaysia di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim Malaysia yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Fenomena pelbagai resepi aiskrim malaysia yang viral yang sangat menyelerakan menjadi buruan pencinta aiskrim. Koleksi resepi kesemua aiskrim yang sedap ini dikumpul untuk panduan anda! Teringat masa kecil dulu, pulang dari kelas mengaji memang wajib beli aiskrim Malaysia yang dijual di kedai Makcik Milah.

Aiskrim Malaysia - resepipouler.com Sekarang ni macam-macam versi aiskrim Malaysia yang dijual kan? Terbaru, ada aiskrim Malaysia ala Magnum yang makin viral. Bayangkan dapat makan aiskrim sejuk-sejuk sambil gigit salutan.

5 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim Malaysia

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim Malaysia ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - serbuk milo.
  2. Sedia 2 - sudu gula pasir.
  3. Sedia 2 - sudu susu pekat.
  4. Sedia Sedikit - serbuk milo.
  5. Sedia - Air secukupnya.

Aiskrim Malaysia merupakan antara manisan paling istimewa yang hanya boleh diperolehi di Malaysia. Jika anda berada di luar negara. Anda mesti tahu aiskrim malaysia kan. Aiskrim ini sangat terkenal di kalangan budak-budak sekolah.

4 Cara Memasak Aiskrim Malaysia

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim Malaysia pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Bancuh serbuk milo bersama susu pekat dan gula. Masukkan air sehingga mendapat kepekatan air milo yang kita suka..
  2. Masukkan bancuhan air tadi ke dalam plastic aiskrim malaysia..
  3. Masukkan sedikit taburan serbuk milo. Ikat ketat dan sejukkan selama min 5-6 jam atau sehingga aiskrim keras..
  4. Siap untuk di nikmati..

Sampai ada yang membeli dengan banyaknya di sekolah untuk disimpan di rumah,sangat sukanya. Jika dahulu terkenal dengan aiskrim milo, aiskrim jeruk, aiskrim asam boi, aiskrim sirap bandung dan banyak lagi. Jom kita tengok koleksi resepi aiskrim Malaysia yang masih viral sekarang ini di bawah. resepi aiskrim oreo sedap dan mudah menjadi kegemaran anak-anak. Blog yang mengulas pelbagai macam resepi masakan melayu yang popular di kalangan masyarakat malaysia. Aiskrim Malaysia semestinya menjadi kegemaran ramai tidak mengira usia.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim Malaysia ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!