Home

Cara Membuat Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis Enak 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Tapi kalau buat agar-agar ni lagi sedap. Cincau boleh digantikan dengan bahan lain seperti cendol, kacang merah, jagung manis dan sebagainya. Agar-agar biasanya lebih sedap dihidangkan semasa sejuk.

Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis - resepipouler.com Cincau boleh digantikan dengan bahan lain seperti cendol, kacang merah, jagung manis dan sebagainya. Agar-agar biasanya lebih sedap dihidangkan semasa sejuk. Aneka Resep Cara Membuat Agar Agar Coklat, Plain, Santan, Gula Merah, Puding, Busa, Lumut Dessert dan Pembuka Kekinian Terbaru Ya.

4 Ingredients of Resepi Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 250 ml - /1 kotak air susu soya.
  2. Sedia 1 - sb serbuk agar-agar.
  3. Sedia 1/2 - sk pewarna merah.
  4. Sedia 1/4 - cwn cincau.

Resepi Agar Agar Bandung Simple Tapi Sedap Panas-panas dapat pekena agar-agar yang disejukkan memang best kan? Rasa nyaman je bila agar-agar yang manis. lembut dan sejuk tu turun kat tekak. Antara agar-agar paling senang yang boleh di anggap sebagai asas adalah.

3 Cara Penyediaan Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Satukan susu soya, serbuk agar-agar dan pewarna merah. Kacau sebati.
  2. Panaskan campuran susu soya tadi sehingga mendidih. Masukjan agar-agar ke dalam bekas dan masukkan cincau.
  3. Simpan agar-agar dalam peti ais sekurang-kurangnya 2 jam. Siap.

Agar-agar dapat dikreasikan dengan berbagai bahan seperti cokelat, buah-buahan, hingga santan. Agar-agar yang dibuat dengan santan cenderung memiliki cita rasa yang jauh lebih Tuang sebagian puding santan di atas puding cokelat dalam loyang tadi. Home » Food Review • petua • pilihan hati » Susu Kacang Soya 'Kurang Manis'? Justeru berdasarkan jadual yang dilampirkan, anda bolehlah membuat penilaian anda sendiri berkenaan produk mana yang kurang berbaloi (terlalu banyak kriteria yang dilabel merah) dan yang mana lebih berbaloi. Khasiat lain dari amalan dzikir agar dagangan laris manis.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar Cincau Bandung Soya Kurang Manis ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!