Home

Cara Memasak Mini Pizza Roti guna Air Fryer Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Mini Pizza Roti guna Air Fryer di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Mini Pizza Roti guna Air Fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. In today's video I am showing you a easy and fast way to make mini pizzas using your air fryer. If you have a airfryer I hope this video gives you. Air Fryer Eggplant Parmesan Mini Pizzas.

Mini Pizza Roti guna Air Fryer - resepipouler.com These mini calzones use prepared pizza dough to make delicious pockets filled with cheese and pepperoni that are perfect for parties or after school snacks. One of the best ways to use an air fryer is as a mini oven that won't heat up your whole kitchen for party snacks. Guna roti keping pun boleh, mudah dan menjimatkan.

11 Bahan - Bahan Resepi Mini Pizza Roti guna Air Fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Mini Pizza Roti guna Air Fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Roti.
  2. Sedia - Telur.
  3. Sedia - Fresh milk.
  4. Sedia - Blackpepper ajishio.
  5. Sedia - Bawang holland.
  6. Sedia - Sayur campur.
  7. Sedia Sedikit - cili.
  8. Sedia - Mayonis.
  9. Sedia - Cili sos.
  10. Sedia - Sosej.
  11. Sedia - Cheese slice/mozarella.

Sebab kalau guna blender biasa, tak jadi, kena letak banyak susu, nanti pizza lembik. Isteri saya pernah menggunakan air fryer ini untuk memasak roti canai segera. Malangnya, ia tak menjadi malah hampir menyebabkan kebakaran di dapur. Tentulah takut nak guna bila dah nampak api keluar bila buka air fryer kan?

5 Cara - Cara Mini Pizza Roti guna Air Fryer

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Mini Pizza Roti guna Air Fryer pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Carikkan roti dan masukkan dalam muffin cup. Saya suka buat dalam muffin cup, senang ambik satu sorang 🤭.
  2. Pukul telur bersama susu. Sudukan kedalam cup, tabur sedikit blackpepper..
  3. Masukkan bawang, sayur campur dan cili ikut citarasa..
  4. Masukkan mayonis dan sos cili. Tabur sosej dan juga cheese. Kalau ada mozarella cheese lagi sedap 👍..
  5. Bakar guna air fryer suhu 180 °C 7-9 min, bergantung pada air fryer..

Tapi itulah, mana-mana peralatan elektrik memang berbahaya jika. Bakar guna guna air fryer, kalau takde pakai oven pun boleh. Sedapnya makan biskut roti rangup cicah dengan kopi o atau teh o. Pulak tu makan kudap-kudap ni masa musim hujan, sejuk-sejuk. Nikmat tak terkata.'Bahayanya' bila dah mula makan memang payah nak berhenti.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Mini Pizza Roti guna Air Fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!