Home

Resepi ❤Apam Manis ❤ Enak 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi ❤Apam Manis ❤ di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan ❤Apam Manis ❤ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

❤Apam Manis ❤ - resepipouler.com

7 Bahan - Bahan Resepi ❤Apam Manis ❤

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat ❤Apam Manis ❤ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - ♡Bahan♡.
  2. Sedia 3 1/2 cawan - tepung gandum.
  3. Sedia 3/4 cawan - gula pasir.
  4. Sedia 1 - ketul yis basah.
  5. Sedia 2 - s/b tapai nasi.
  6. Sedia 1/2 - s/t garam.
  7. Sedia 2 cawan - air.

12 Cara Penyediaan ❤Apam Manis ❤

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat ❤Apam Manis ❤ pula. Simple saja cuma 12 langkah.

  1. ♡Cara♡ --------------- -blend gula, yis, tapai nasi & garam hingga sebati....
  2. Masukkan kedalam bekas....
  3. Masukkan tepung sedikit demi sedikit hingga adunan sebati... kepekatan sama macam kita bt cucur....
  4. Ambil sedikit adunan untuk diwarnakan... warna ikut suke kita jg la ye.....
  5. Masukkan adunan plain ke dalam loyang... kemudian bubuh adunan bewarna ke atas adunan td... dan lorekkan ikut suke....
  6. Biarkan dalam 20 minit....
  7. Kemudian kukus la selama 30 minit......
  8. Kalau xde tapai nasi pn bole bt jg... xyah bubuh... klu bubuh lgi wangi.....
  9. *Resepi tapai nasi ada dah share sebelum ni ye....
  10. .
  11. .
  12. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi ❤Apam Manis ❤ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!