Home

Cara Membuat Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici Enak 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Lebih mudah buat aiskrim malaysia perisa tembikai susu menggunakan susu pekat perisa tembikai susu dari SAJI. Aiskrim Malaysia Sedap. ~ Pelbagai Pilihan Perisa Aiskrim Malaysia ~. - Nenas - Laici - Strawberry. - Bandung - Milo - Asam Boi - Asam Jawa - Kiwi - Kelapa - Jagung - Oren - Anggur - Jambu Batu - Mangga - Sarsi - Keladi - Tembikai Susu - Tebu - Pandan. Fenomena pelbagai resepi aiskrim malaysia yang viral yang sangat menyelerakan menjadi buruan pencinta aiskrim.

Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici - resepipouler.com Air bancuhan ais krim di masak terlebih dahulu sehingga mendidih. Perisa yang di tawarkan seperti Asam boi, milo & Bandung Soda. Haa, menarik dan menjimatkan betul kan?

11 Bahan - Bahan Resepi Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - buah Mangga di potong dadu.
  2. Sedia 1 Tin - laici.
  3. Sedia 100 g - Sunquick perisa Laici Rose.
  4. Sedia 750 ml - Air.
  5. Sedia 250 - Air Laici.
  6. Sedia 250 ml - Susu Cair Full Cream.
  7. Sedia 150 g - Susu Pekat.
  8. Sedia 2 - Sdb Tepung Jagung.
  9. Sedia 100 g - Gula Pasir.
  10. Sedia - Secukupnya Plastik Ais Krim.
  11. Sedia - Secukupnya Getah/tali Rafia.

Biasanya coklat choki-choki ni antara yang paling laris dan disukai ramai. Perisa aiskrim pun senang je. ketika itu, saya jual aiskrim Malaysia perisa oren, milo, sirap, jagung, laici, sirap bandung dan asam boi. Aiskrim asam boi paling digemari terutama oleh kanak-kanak perempuan. Pecah atau siatkan buah laici kepada cebisan yang kecil.

9 Cara Membuat Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Sediakan semua bahan-bahan.
  2. Bancuh tepung jagung dengan air.ketepikan.
  3. Masukan air dan gula pasir kedalam Periuk. Masak hingga mendidih.
  4. Tuangkan bancuhan tepung jagung kacau sebati,didihkan kembali, tutup api dan angkat..
  5. Tuangkan Susu Full Cream,.Susu Pekat, dan air laici.
  6. Tuangkan Sunquick Laici rose,kacau sebati..
  7. Masukan potongan mangga dan Laici kedalam plastik Ais Krim.
  8. Tuangkan Bahan Ais Krim kedalam plastik, kemudian ikat. Buat sampai habis. Simpan dalam peti sejuk beku selama semalaman..
  9. Selamat mencuba dan semoga berjaya 😘😘😘.

Ais Krim Malaysia Nutella Malaysian Ice Cream by Linda Hussin. Lebih mudah buat aiskrim malaysia perisa tembikai susu menggunakan susu pekat perisa tembikai susu dari SAJI. Fuhhh mantap aiskrim malaysia.thanks share resepi.boleh try ni pada video lain. Aiskrim Pulut, Aiskrim Gula Apong & Mangga Susu Kampung Baru. Tidak lama dulu aiskrim berperisa nasi lemak menjadi tular selepas diperkenalkan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ais Krim Malaysia perisa Mangga Susu Laici ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!