Home

Cara Memasak Air Halia Telur Puyuh Sedap 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air Halia Telur Puyuh di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Halia Telur Puyuh yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Air Halia Telur Puyuh - resepipouler.com

4 Ingredients of Resepi Air Halia Telur Puyuh

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Halia Telur Puyuh ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - inci halia muda.
  2. Sedia 5 - sudu gula.
  3. Sedia 1 ltr - air.
  4. Sedia 10 - biji telur puyuh.

4 Cara Membuat Air Halia Telur Puyuh

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Halia Telur Puyuh pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Tumbuh kasar halia hingga pecah tp jgn lumat..
  2. Rebus halia bersama air hingga mendidih. Bila da mendidih bole trus masuk gula dlm periuk atau nk masuk individual dlm cawan terpulang. Bg yg xnk gula pn xpe bole skip gula..
  3. Part ni yg pnting bila nk masukkan telur sbb kalo salah teknik bole jd air x sdap @ hanyir. Pecahkan telur siap2 dlm bekas dan dikacau sambil msukkan air halia panas2 td. Rupa akan jd ala2 susu. Kalo lmbt kacau nti telur berketul tkut x lalu nk minum bg yg x biasa. Anggaran 2 biji telur utk 1 cawan air..
  4. Siap! Mcm tu je tp pastikan rs halia ckup sbb kalo kurang x sdap... lbh halia bole tmbh air tp kalo kurang halia rs dia xde umph 🤪tips utama kena minum panas2 sbb bila sejuk mungkin akn rs telur bg org yg x biasa 😅.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Halia Telur Puyuh ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!