Home

Cara Membuat 🍒 Oden Semudah ABC 🍑 Sedap 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi 🍒 Oden Semudah ABC 🍑 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 🍒 Oden Semudah ABC 🍑 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

🍒 Oden Semudah ABC 🍑 - resepipouler.com

4 Ingredients of Resepi 🍒 Oden Semudah ABC 🍑

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🍒 Oden Semudah ABC 🍑 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 70 g - pes Asam Pedas Adabi.
  2. Sedia 40 g - pes TomYam Merah Adabi.
  3. Sedia 1 - pek Stimbot pilihan.
  4. Sedia 1 liter - air masak.

5 Cara Penyediaan 🍒 Oden Semudah ABC 🍑

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 🍒 Oden Semudah ABC 🍑 pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan bahan bahannya. Saya hanya guna 3 bahan penting ini untuk oden semudah ABC saya bila saya sangat sangat lapar dan terliur dengan gambar oden FamilyMart yang lalu lalang dimukabuku. Jika saya ada masa, ada keluar pasaraya, ada duit lebih, saya akan tambah cendawan enoki juga. Boleh juga tambah fish cake, jejari ketam dan sayur sayur lain jika suka dan ada budget lebih ya. Ikut tekak dan poket sendiri. Pes juga terpulang nak guna jenama apapun. MakPon Asam Pedas ke, TomYam thai ke. Ok?.
  2. Bilas bahan stimbot dengan air dan toskan. Kemudian potong bahannya jika ingin saiznya lebih kecil dan cepat masak. Taknak potong pun tidak mengapa cuma kena pastikan ia masak betul nanti. Jika ingin merasa alaΒ² di FamilyMart, cocokkan bahannya pada lidi. Jika tiada lidi, tidak mengapa. Boleh saja campakkan semua stimbot pilihan kedalam periuk terus. Jangan bersedih ya. Asalkan dapat makan oden ala FamilyMart cepat dan banyak juga sudah seronok kan..
  3. Masukkan 1 liter air kedalam periuk. Didihkan airnya. Sementara menunggu airnya mendidih, masukkan sepeket pes Asam Pedas dan TomYam merah. Kurangkan air jika suka kuah odennya pekat. Lebihkan air jika sukakan kuah yang cair. Jika terlebih air, tambahkan pes tomyam putih atau pes yang disukai sama ada tomyam merah atau asam pedas. Boleh juga rasakan dengan garam gula jika mahu. Saya tak tambah apepun sebab pesnya dah secukup rasa ditekak saya..
  4. Kuah oden dah berbuih "bubbles" mendidih, masukkan bahanΒ² stimbot perlahan lahan supaya tidak merecik kuahnya ketangan atau baju. Hihi..
  5. Ok. Kuah oden dah mendidih, bahan stimbot semua dah masak, akhirnya bolehlah dihidang dan makan sepuas hati bersama yang tersayang. Nak alaΒ² FamilyMart, kita makan dalam bekas kertas. Tapi sebab takde kat rumah, saya capai bekas cupcake. Hihi. Ok, selamat mencuba dan menjamu selera..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 🍒 Oden Semudah ABC 🍑 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!