Home

Resepi Ayam masak cili merah Sedap 0 Langkah

Delicious, fresh and tasty.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam masak cili merah di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masak cili merah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Marinated the chicken with turmeric powder and salt. Heat oil until hot, sauté ground spices until fragrant. Add in cinnamon stick, cloves and star anise.

Ayam masak cili merah - resepipouler.com Tak sempat nak menyalin pakaian kerana memang nak kena memasak dengan cepat. Selain menyediakan ayam masak merah, saya juga sediakan udang masak lemak cili padi dengan kacang buncis dan telur dadar. Toss in cinnamon stick, star anise, cloves and continue to stir.

13 Ingredients of Resepi Ayam masak cili merah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masak cili merah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 10 - ketul ayam.
  2. Sedia 5 - tangkai cili merah besar.
  3. Sedia 10 - tangkai cili padi merah.
  4. Sedia 2 - biji bawang besar.
  5. Sedia 5 ulas - bawang putih.
  6. Sedia 2 batang - serai (diketuk).
  7. Sedia 3 - sdb sos cili.
  8. Sedia 3 - sdb gula perang / gula putih.
  9. Sedia 1 - sdb stock chicken powder.
  10. Sedia - Garam secukup rasa.
  11. Sedia - Aji jika suka.
  12. Sedia 1 batang - Kulit kayu manis.
  13. Sedia - Beberapa kuntum Bunga lawang.

Pour in Salam Sos Cili Manis Perisa Thai and tomato sauce, and bring to a boil. Then, pour coconut milk and stir well. Add lemongrass stalk and tamarind slice then continue stirring. (Add in some water if desired or if the paste is too thick.) AYAM MASAK MERAH. Ayam dilumur dengan garam dan serbuk kunyit perap selama sejam.

0 Instructions Ayam masak cili merah

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masak cili merah pula. Simple saja cuma 0 langkah.

Ayam Goreng Berlado, resepi yang mudah je nak sediakan. Che Nom gunakan semua cili merah dalam penyediaan resepi ni supaya dapat hasilkan ayam Goreng berlado versi sambal merah. Ayam masak merah ni sesuai dimakan dengan nasi putih, nasi minyak, nasi lemak dan nasi tomato. Tak tau la nak kata tapi kalau makan ayam masak merah di kenduri kahwin, mesti lauk tu sedap teruk. Resepi Ayam Masak Merah yang ini diambil dari blog Ana Suzana yang dipelajari dari ayahnya yang merupakan seorang tukang masak bagi majlis kenduri kawin yang tersohor di kampung beliau.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masak cili merah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!