Home

Cara Memasak Koktail tembikai susu Enak 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Koktail tembikai susu di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Koktail tembikai susu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Cara cara membuat puding koktel tembikai susu yang sedap dan muda. . Untuk banyak lagi video masakan menarik , klik link bawah ni. Dengan ada nya Krimer Manis Tembikai Susu dan Krimer Sejat Cair SAJI semuanya mudah ! kakak-kakak dah boleh sediakan pencuci mulut dan.

Koktail tembikai susu - resepipouler.com Malah, ada yang memilih jus tembikai susu sebagai. Kalau bulan puasa, air tembikai susu merupakan di antara air yang dicari-cari di bazaar ramadhan selain air tembikai dan. TANGGAPAN pengusaha kebun tembikai susu atau honey dew di Kampung Sungai Haji Dorani Saiful Anuar bersama buah tembikai susu yang dipetik di kebun miliknya. Последние твиты от tembikai susu (@raisdaniell). 🇲🇾🇩🇪. tembikai susu Ретвитнул(а) Norman Said 🇲🇾.

7 Bahan - Bahan Resepi Koktail tembikai susu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Koktail tembikai susu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - biji tembikai susu(dadu).
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 1 tin - kecil susu perisa tembikai susu.
  4. Sedia 1 tin - buah longan(ambil isinya).
  5. Sedia 1 - sd biji selasih (rendam).
  6. Sedia 1 - tiub cincau herba(dadu).
  7. Sedia 3 - mangkuk ais batu.

Najděte stock snímky na téma Fresh Tembikai Susu Market v HD a miliony dalších stock fotografií, ilustrací a vektorů bez autorských poplatků ve sbírce Shutterstock. Tembikai Susu (bahasa Inggeris: honeydew melon) merupakan sejenis buah-buahan yang berasal dari Afrika Tengah. Jangan ambil buah tembikai susu yang kulitnya licin bersih (ramai yang suka pilih buah macam ni sebenarnya). Tembikai Susu is a member of Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

3 Cara Penyediaan Koktail tembikai susu

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Koktail tembikai susu pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Bahan yang digunakan.
  2. Masukkan ais,susu cair dan susu pekat..kacau sebati.
  3. Masukkan buah tembikai,selasih,buah longan dan cincau...kacau sebati..tunggu seketika biar ais cair dan boleh dinikmati sambil pejam² mata...

Dah pesan masa berbuka makan buah. Dahlah kurang minum air kosong, asyik minum air manis je.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Koktail tembikai susu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!