Home

Cara Membuat Sagu warna warni susu pekat Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sagu warna warni susu pekat di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sagu warna warni susu pekat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi sagu gula melaka adalah resepi sagu gula melaka yang simple sedap dan warna warni. Sagu gula melaka recipe menggunakan susu cair. Siap sudah kuih semperit warna-warni dengan.

Sagu warna warni susu pekat - resepipouler.com Rupanya yang berwarna-warni umpama pelangi sungguh mengundang sesiapa jer untuk menjamahnya. Warna merah mungkin adalah warna yang paling banyak digunakan karena menarik untuk dijadikan warna makanan. Kamu mau buat masakan dengan saus berwarna cokelat pekat?

3 Ingredients of Resepi Sagu warna warni susu pekat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sagu warna warni susu pekat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 250 gram - sagu.
  2. Sedia - susu pekat.
  3. Sedia - pewarna masakan.

Panaskan dan lelehkan beberapa sendok gula, jus buah bit, dan susu lalu biarkan adonan tersebut mengeras dan. Nama warna-warna dalam bahasa Inggris beserta artinya dan gambarnya, baik warna primer, warna sekunder, warna tersier dan warna-warna Seperti diketahui jika ada banyak warna-warna yang sering kita gunakan dalam kehidupan sehari-hari, sebut saja seperti merah, biru, kuning, hijau, hitam. Berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat aiskrim homemade berwarna-warni ini. Sementara getuk lindri biasanya dibuat dengan diberi tambahan pewarna makanan warna warni seperti pelangi pada singkong yang sudah ditumbuk Aduk hingga rata. (jika ingin membuat resep getuk lindri warna warni atau getuk singkong pelangi, caranya bagi adonan menjadi beberapa bagian.

4 Cara Memasak Sagu warna warni susu pekat

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sagu warna warni susu pekat pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Bahan yang perlu kita sediakan.
  2. Rebus air sehingga ia megelegak dan kemudian masukkan sagu dan masakan selama 30 minit kemudian kita tapis kan sagu tersebut dan basuh sagu supaya kita dapat buang kanji pada sagu itu.
  3. Setelah kita da basuh dan tapis kita bahagi kan kepada 4 bekas dan masukkan pewarna warna kesukaan anda.
  4. Setelah kita siap letak pewarna pada sagu blh la kita masukkan ke dalam gelas dan jangan lupa untuk masukkan susu pekat.. dah siap untuk di hidangkan selamat mencuba ye.

Warma Warni merupakan fanpage yang berisi tentang hal-hal unik,kreatif, viral, trending dan hal menarik lainnya. Warna-warni sayuran ini akan membuat tampilannya lebih menggugah selera. Masakan ini bisa jadi ide agar si kecil di rumah lebih suka makan sayur. MAHI akan menampilkan berbagai macam resep menarik dari teman-teman influencers yang begitu berbakat dalam memasak. Tampilan warna-warni dari puding susu yang enak dan sederhana kali ini tidak hanya enak disantap tetapi juga membuatnya cukup menarik.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sagu warna warni susu pekat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!