Home

Resepi Roti Bakar Air Fryer Mudah 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Roti Bakar Air Fryer di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Roti Bakar Air Fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kerang, bawang besar (hiris halus), bawang merah (hiris halus), serai (ketuk sikit), garam sikit, kuantiti bahan di atas bebas. jika suka banyak boleh letak banyak ya. Semua jenis Air Fryer, cap ayam ke, cap penguin ke, semua boleh, asalkan Air Fryer. Pukul sebiji telur dgn sedikit esen vanila.

Roti Bakar Air Fryer - resepipouler.com Air Fryer French Toast Pizza oleh Amoijamu Подробнее. Sejak berjinak masak guna air fryer ni, habis menu nak cuba, dr yg frozen sampai lah nak bakar ayam, daging, kalau ikan tu sempat bereksperimen bakar ikan cencaru sumbat. Roti canai dan paratha tu grill dlm air fryer ni tak spray minyak pun, cukup dgn minyak yg dah ada dlm roti canai dan paratha.

3 Bahan - Bahan Resepi Roti Bakar Air Fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Roti Bakar Air Fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 keping - roti.
  2. Sedia 2 - sudu besar mentega.
  3. Sedia 1 - sudu besar gula.

Sebut saja roti bakar keju, roti bakar kornet ataupun roti bakar coklat kacang, merupakan dari sekian banyak varian roti bakar yang sering kali kita jumpai di berbagai tempat makanan kuliner kekinian zaman sekarang. Tentunya banyak alasan mengapa banyak orang. Roti bakar merupakan jajanan rakyat yang sudah ada sejak dulu. Rasanya yang legit serta teksturnya yang membuat membuat roti bakar ini disukai masyarakat dari berbagai kalangan.

2 Instructions Roti Bakar Air Fryer

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Roti Bakar Air Fryer pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Sapukan roti dengan mentega. Taburkan gula. Potong ikut bentuk yang digemari..
  2. Masukkan ke dalam air fryer. Tetapkan suhu 160 deg C. Selama 5 min. siap..

Tambahkan air, santan, tepung maizena, gula, dan garam. Jika sudah mengental, angkat dan siram ke atas potongan roti bakar. Air fryer memberikan kemudahan untuk menggoreng tanpa minyak. Roti bakar merupakan kudapan nikmat yang digandrungi hampir semua kalangan, baik anak-anak maupun orang dewasa. Bagi kamu penggemar roti bakar, kamu bisa kok membuatnya sendiri di rumah.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Roti Bakar Air Fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!