Home

Cara Memasak Teh Tarik Kak Lat Cepat 3 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Teh Tarik Kak Lat di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Teh Tarik Kak Lat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted. Teh tarik (literally "pulled tea") is a popular hot milk tea beverage most commonly found in restaurants, outdoor stalls and kopitiams within the Southeast Asian countries of Malaysia, Indonesia and Singapore. Teh Tarik is really simple to make in Coffee Talk, once you know the ingredients.

Teh Tarik Kak Lat - resepipouler.com It's a popular hawker centre drink for any time of the. This Malaysian Teh Tarik recipe (Pulled Tea) is hot, sweet and delicious. Test your pouring skills for the perfect froth on top of this addictive beverage. teh_tarik_kak_m.

3 Ingredients of Resepi Teh Tarik Kak Lat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Teh Tarik Kak Lat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 sudu makan - serbuk teh (Kak Lat guna jenama Harimau).
  2. Sedia 300 ml - air panas (mendidih) 2 gelas.
  3. Sedia 6 - sudu besar susu pekat (nak kurang atau lebihkan, terpulang).

Teh Tarik Com. / It is an icon with title Chevron Right. I didn't think anything could be better than Kak M's teh tarik until I tried Kak M's teh masala. The. wonderful aroma and amazing authentic. Последние твиты от KAK M (@KakM_tehtarik). Founder of Teh Tarik by Kak M.

4 Cara Memasak Teh Tarik Kak Lat

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Teh Tarik Kak Lat pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Masukkan serbuk teh ke dalam tapis kain kasa yang diletak di dalam koleh atau bekas. Tuang 1 gelas air panas. Biar seketika..
  2. Di dalam koleh atau bekas lain, tuang susu pekat dan masukkan 1 gelas air panas. Kacau sebati. Masukkan air bancuhan teh ke dalam bancuhan susu..
  3. Bolehlah mula "menarik" teh. Lagi tinggi tarik, lagi banyak buih yang terhasil. Hati-hati tarik tu, supaya tak tumpah. Dah siap..
  4. Untuk yang ini Aznie guna serbuk teh cap masjid je.. sebab ada tu je kat rumah..

The Game Changers of the Teh Tarik bizz. Teh tarik (literally pulled tea in Mandarin) is a hot tea beverage which can be commonly found in restaurants and outdoor stalls in Malaysia, Singapore and Brunei. Its name is derived from the pouring process of "pulling" the drink during preparation. It is made from black tea and condensed milk. Get ready for Teh Tarik Ori.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Teh Tarik Kak Lat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!