Home

Cara Memasak 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 Cepat 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Mencari resepi kuih muih tradisional untuk berniaga? Atau untuk acara kenduri dan majlis? Salut donat yang telah digoreng dengangula halus atau sapu coklat pada bahagian atas donat dan tabur dengan coklat urai.

👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 - resepipouler.com Cuba sebiji akan terus mencuba lagi dua hingga tiga biji! Selain kuih-muih, Mimie turut berkongsi pelbagai resepi lain termasuk aneka lauk-pauk, dessert, kek dan sebagainya. Ikuti resepi ini untuk cara yang paling ringkas untuk membuat cekodok manis!

12 Bahan - Bahan Resepi 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 1/2 cawan - tepung gandum.
  2. Sedia 2 cawan - air panas.
  3. Sedia 3 - sudu besar gula.
  4. Sedia 1 - sudu susu pekat(optional) sja sis tmbh sebb nak bg lemak manis.
  5. Sedia - secubit garam.
  6. Sedia - secubit baking powder.
  7. Sedia - untuk coklat.
  8. Sedia 1 cawan - serbuk koko.
  9. Sedia 1/2 cawan - minyak.
  10. Sedia 1 cawan - susu cair.
  11. Sedia 1/2 cawan - susu pekat.
  12. Sedia 1/2 cawan - gula.

Yang istimewanya, cucur ini boleh dimakan sebagai kuih manis ataupun dicicah dengan sambal. Resepi kuih ni mudah sahaja tapi … Cucur Jagung. Resepi Cucur Jagung yang mudah dan cepat disediakan. Che Nom cuma gunakan bahan asas di dalam resepi ini kerana ini … Resepi Apam Kukus Coklat yang lembap dan gebu, dan paling utama sekali kuih ini amat mudah disediakan.

6 Cara Memasak 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Gaulkan tepung,gula,garam dan baking powder..
  2. Masukkan air panas step by step ok.gaul kan...
  3. Letakkan minyak di tangan supaya tepung tak melekat..atau taburkan tepung sikit dekat doh kita tu..bulat2kan dan goreng sehingga warna keemasan.SIAP!.
  4. Untuk coklat..satukan semua bahan dalam 1 periuk,kacau sehingga didih dan pekat,likat,umphh gitu..siap..😘.
  5. Tunggu sejuk sikittt... haa mulakan kreativiti dengan mcelup cucur manis kita tu.. atas tu korang suka la nak tabur apa okay...
  6. Note : coklat tu boleh guna untuk donat,kek moist dan apa2 je yg kita nak letak..😘😘😘.

Sedap juga rasa cucur viral ni. Saya pun nak buat jugak la cucur tapi yang saya nak buat ni bukan cucur viral. Sekarang bolehlah di hidangkan bersama coklat panas, ganache coklat, caramel, nutella atau Coklat masakkan di cincang kecil Satuan heavy cream dan glucos dan masak hingga timbul buih kecil tepi Akak, churros ni mcm kuih belimbing. Tp kuih belimbing pendek dn gemuk. Resipi Kuih Muih Kampung Yang Tetap Menjadi Pilihan Ramai.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 👩‍🍳KUIH MUIH : CUCUR MANIS VIRAL SALUT COKLAT🍫 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!