Home

Cara Memasak Kerang Bakar AF ala ASF Cepat 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kerang Bakar AF ala ASF di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kerang Bakar AF ala ASF yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Kerang Bakar AF ala ASF - resepipouler.com

7 Ingredients of Resepi Kerang Bakar AF ala ASF

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kerang Bakar AF ala ASF ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 kg - Kerang.
  2. Sedia 2 batang - serai(titihkan).
  3. Sedia 9 batang - lada besor.
  4. Sedia 1 tsp - garam.
  5. Sedia 5 ulas - Bawang putih.
  6. Sedia 1 tsp - Sos ikan.
  7. Sedia 1 tbs - sos tiram.

4 Cara Penyediaan Kerang Bakar AF ala ASF

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kerang Bakar AF ala ASF pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Cuci bersih kerang dan toskan airnya.
  2. Blendkan lada bersama bawang putih. Setelah itu gaulkan bahan blend, serai, garam, sos ikan, sos tiram bersama kerang,..
  3. Lalu masukan dalam AF dengan beralaskan aluminium foil. Masak selama 15-20 minit dengan suhu 170-180°c atau bergantung dengan jenis Af anda..
  4. Siap.. Siap sedia untuk di nikmati. Suami saya suka makan macam tu saja, tanpa nasi. Cicah pulak dengan sos thai. Memang ummmpp katanya 😚. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kerang Bakar AF ala ASF ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!