Home

Resepi Pisang goreng cheese Cepat 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Pisang goreng cheese di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pisang goreng cheese yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Meskipun ini adalah gerai yang menjual Pisang Goreng Cheese, jangan pandang rendah, sebab ia bagaikan syurga buat si peminat keju! Pisang goreng cheese or rather, cheesy banana fritters is the new food trend swooping down in Malaysia. Roadside stalls selling this Indonesian delicacy has been popping up left.

Pisang goreng cheese - resepipouler.com Pisang untuk membuat pisang goreng, namanya Pisang Raja (Musa textilia) gambar Pisang goreng cheese sudah menjadi satu trend di sini. Pisang Goreng Kipas Kriuk enak lainnya. Selain pisang goreng, pisang goreng keju atau lebih glamor dipanggil pisang goreng cheese adalah lebih digemari pada masa kini.

12 Ingredients of Resepi Pisang goreng cheese

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pisang goreng cheese ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Sesikat pisang, saya guna pisang nipah.
  2. Sedia 2 - cwn tepung beras.
  3. Sedia 1 - cwn tepung gandum.
  4. Sedia 1 - sk pewarna kuning.
  5. Sedia 1 - sk garam.
  6. Sedia 1 - bj telur.
  7. Sedia 1 - cwn air.
  8. Sedia - Minyak untuk menggoreng.
  9. Sedia - Untuk sos dan topping.
  10. Sedia 2 - sb butter/planta.
  11. Sedia 1 - sb susu pekat.
  12. Sedia - Keju & choc rice.

Ia merupakan hidangan yang berasaskan pisang dan keju. Pisang Goreng Cheese has shredded cheese on it. Nowadays, trend pisang goreng cheese memang famous kan? Resep Pisang Goreng - Olahan makanan dari bahan pisang saat ini sedang banyak peminatnya.

3 Cara Membuat Pisang goreng cheese

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pisang goreng cheese pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Satukan tepung gandum, tepung beras, garam, pewarna telur dan jga air sdkt bancuh adunan tak pekat dan tak cair sangat Kacau sebati. Lalu Masukkan pisang yg telah di potong2.
  2. Goreng pisang hingga kuning keemasan Angkat dan toskan minyaknya. Dalam kuali yg bersih cair kan butter, tutup api bila butter dah cair, tambahkan susu pekat, lalu masukkan pisang yg telah di goreng tadi. Gaul rata.
  3. Angkat pisang dan letak kat bekas, taburkan dgn keju yg telah di sagat halus dan jg choc rice. Siap.

Jika dulu pisang hanya digoreng biasa sekarang sudah semakin beragam. Sanggup beratur sehingga dua jam semata-mata demi mendapatkan goreng pisang panas. Goreng pisang sampai kuning keemasan Pisang Goreng siap disajikan How to make chocolate cheese crisp fried banana (Bagaimana caranya membuat pisang goreng keju cokelat). Pisang merupakan salah satu jenis buah favorit di indonesia. Jadi bila teringin pisang goreng cheese ni, bila-bila masa saja boleh buat =).

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pisang goreng cheese ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!