Home

Resepi Peria goreng air fryer Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Peria goreng air fryer di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Peria goreng air fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Peria Goreng Telur yang ringkas dan sedap. Ini adalah masakan sayur kegemaran Che Nom, dan peria juga sangat bagus untuk kesihatan. Peria goreng rangup adalah sebuah hidangan India yang enak jika dimakan dengan nasi daun pisang.

Peria goreng air fryer - resepipouler.com First off, a disappointment: Air fryers are not deep fryers. Air fryers are full of hot air, and that's what is great about them. Peria goreng merupakan hidangan wajib ada di kedai mamak.

3 Ingredients of Resepi Peria goreng air fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Peria goreng air fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 cawan - Tepung serbaguna Bestari.
  2. Sedia 2 - biji peria.
  3. Sedia 2 sudu makan - minyak masak.

Selalunya dapat jumpa peria goreng dimana-mana kedai mamak. Untuk anda yang teringin sangat tahu apa resepi peria goreng paling sedap dan sentiasa rangup anda boleh dapatkan resepinya di perkongsian kali ini. Macam mana nak kurangkan risiko penghasilan akrilamida ni? Tapi teringin nak makan kentang goreng, ubi kayu goreng.

4 Cara Penyediaan Peria goreng air fryer

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Peria goreng air fryer pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Potong peria nipis-nipis, gaulkan bersama minyak masak dan dan tepung bestari.
  2. Masak di dalam air fryer selama 20 minit; suhu 200C;.
  3. Balik2 kan dan masak lagi dlm 10 minit..
  4. Setelah siap boleh la dihidang. Sedap dimakan begitu sahaja sebagai kudapan­čśä.

Dua pemboleh ubah yang boleh kita kawal; SUHU dan MASA. Gunakan SUHU yang rendah, tapi MASA yang lama. Air Fryer boleh dikatakan satu trend yang wajib untuk kita milikinya di dapur, ini kerana ia adalah satu perkakas penting untuk kita menjaga kesihatan memandangkan alat memasak ini menggoreng tanpa menggunakan. An air fryer is basically a counter-top convection oven with a heated coil (usually at the top) a mesh or metal basket, and a fan that circulates the heat around the foods at convection oven rates which creates an intense environment of heat that consequently cooks foods. Find the best air fryer or air fryer oven on the market today.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Peria goreng air fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!