Home

Resepi Telur Rebus Air Asam Viral Cepat 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Telur Rebus Air Asam Viral di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Telur Rebus Air Asam Viral yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Akhir-akhir ni rajin pulak tengok resepi telur rebus air asam lalu lalang dekat wall masing-masing kan? Nampak macam sedap, mesti ramai teringin nak cuba. Cara nak buat pun mudah je.

Telur Rebus Air Asam Viral - resepipouler.com Bila cukup masa merebus, kupas telur di bawah air mengalir bagi mendapatkan. Dia menyebut telur rebus memang punya kandungan gizi tertentu, tapi belum ada penelitian yang menyebut mengonsumsi telur rebus bisa menangkal Corona. "Telur rebus itu banyak kandungan baiknya. Mungkin kebetulan aja bisa meningkatkan stamina dan lain-lain karena protein di dalam telur.

9 Ingredients of Resepi Telur Rebus Air Asam Viral

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Telur Rebus Air Asam Viral ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 - biji telur - terpulang berapa biji awak nak buat.
  2. Sedia 1 - biji bawang besar - hiris halus.
  3. Sedia 1 - biji tomato - hiris.
  4. Sedia 2 - biji cili besar hijau - hiris.
  5. Sedia 2 - biji cili besar merah - hiris.
  6. Sedia 7 - biji cili api - potong halus.
  7. Sedia 1 - mangkuk jus asam jawa - asam jawa dibancuh dengan air suam **.
  8. Sedia 1 sudu makan - gula **.
  9. Sedia sedikit - garam halus **.

Lalu tumis bumbu halus tadi, tuang air, dan masukkan sosis. Telur rebus merupakan hidangan yang dapat dibuat dengan mudah dan cepat, serta memiliki cita rasa yang lezat dan nutrisi yang sangat baik bagi tubuh. Tim penyunting dan peneliti terlatih wikiHow. Pilih telur rebus atau telur goreng?

4 Step by Step Telur Rebus Air Asam Viral

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Telur Rebus Air Asam Viral pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Cuci telur bersih, masukkan ke dalam periuk letak air sama paras telur.Pasang api paling kuat dan besar, biarkan masak selama 7 minit, set masa sendiri. Jangan lebih atau kurang masa tu antara tips dapatkan telur seperti di dalam gambar tidak terlalu masak..
  2. Angkat telur kupas kulit di bawah air paip supaya elok licin untuk elakkan rosak, letak dalam bekas belah dua..
  3. Cara sediakan air asam : Dalam periuk satukan bahan bertanda (**), masak sekejap sahaja asal panas..
  4. Masukkan semua bahan yang dihiris, biarkan sekejap 15 minit sebelum makan supaya air asam itu bersatu meresap dengan telur baru sedap..

Ternyata, menurut penelitian, telur rebus lebih banyak Telur rebus pun dikaitkan dengan berita viral yang memperlihatkan seorang bayi bisa bicara soal telur rebus. Selain itu, kolin juga berperan penting dalam memecah asam amino homosistein, yang. Sedapnya resipi mudah telur rebus air asam ni. Mungkin kebetulan aja bisa meningkatkan stamina dan lain-lain karena protein di dalam telur. Tapi secara medis mungkin dokter yang kompeten di bidang itu," ucap Aris.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Telur Rebus Air Asam Viral ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!