Home

Cara Membuat Air Asam Telur Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Asam Telur di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Asam Telur yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni saya nak cuba buat resepi telur air asam yang dikatakan menjadi viral di laman sosial baru-baru ni. Jom tengok macam mana nk sediakan air asam tu? Akhir-akhir ni rajin pulak tengok resepi telur rebus air asam lalu lalang dekat wall masing-masing kan?

Air Asam Telur - resepipouler.com Menu Telur Air Asam ni memang sedap. Patutlah viral dan ramai yang mencuba. Kacau sebati dan pastikan cukup rasa.

7 Bahan - Bahan Resepi Air Asam Telur

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Asam Telur ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - biji cili burung.
  2. Sedia 1/2 - inci belacan.
  3. Sedia 1/2 - inci asam jawa.
  4. Sedia 1 - biji limau kasturi di ambil airnya.
  5. Sedia - Gula garam secukupnya.
  6. Sedia 1/2 cawan - air.
  7. Sedia 3 - biji telur.

Kandungan telur sangat baik untuk kesehatan tubuh. Resepi air asam ni boleh juga dimakan bersama ikan bakar dan sebagainya. Bahan-Bahan Telur Bawang Tomato Cili Padi Air Asam Jawa Gula Garam. Sedapnya resipi mudah telur rebus air asam ni.

4 Cara Penyediaan Air Asam Telur

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Asam Telur pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Picitkan cili, belacan, asam jawa bersama air..
  2. Masukkan gula serta garam juga perahkan limau kasturi.
  3. Telur di rebus kemudian di kupas dan di cincang..
  4. Masukkan telur yg di cincang ke dalam air asam tadi. Air asam telur ini di makan bersama pucuk daun letup yang di rebus telebih dahulu. Selamat mencuba....

Satu lauk je pun dah cukup makan bertambah-tambah, tak cari lauk Tuang air asam. Hari ni saya nak cuba buat resepi telur air asam yang dikatakan menjadi viral di laman sosial baru-baru ni. Selain telur ayam, telur unggas lainnya yang juga populer adalah telur puyuh. Terdapat banyak hidangan yang menggunakan telur puyuh, baik sebagai bahan utama maupun pelengkap. Sangat sedap dan air asamnya mestilah rasa pedas dan sedikit masin, barulah ngam.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Asam Telur ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!