Home

Cara Membuat Strawberry Nata de Coco Sedap 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Strawberry Nata de Coco di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Strawberry Nata de Coco yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Strawberry Nata de Coco - resepipouler.com

3 Bahan - Bahan Resepi Strawberry Nata de Coco

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Strawberry Nata de Coco ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 botol - air F & N strawberry.
  2. Sedia 3 - sudu besar nata de coco perisa mangga (atau apa apa perisa).
  3. Sedia 1 gelas - air batu.

2 Cara Penyediaan Strawberry Nata de Coco

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Strawberry Nata de Coco pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Masukkan air batu ke dalam gelas. Tuang air strawberry sehingga 3 /4 gelas..
  2. Masukkan nata de coco. Tadaaa! Dah siap air strawberry nata de coco. Sedap di minum ketika cuaca panas. Sejuk je lalu kat tekak. SELAMAT MENCUBA! 😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Strawberry Nata de Coco ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!