Home

Cara Memasak Churros ice cream bowls Mudah 8 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Churros ice cream bowls di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Churros ice cream bowls yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Churros ice cream bowls - resepipouler.com

10 Bahan - Bahan Resepi Churros ice cream bowls

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Churros ice cream bowls ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - cwn air.
  2. Sedia 2 - sdb brown sugar.
  3. Sedia 1/2 - sdt garam (kalau guna salted butter abaikan garam).
  4. Sedia 1/3 - cwn butter @ 70gm.
  5. Sedia 1 - cwn tpg gandum.
  6. Sedia 2 - biji telur.
  7. Sedia 1/2 - sdt vanilla esen.
  8. Sedia - bahan hiasan..
  9. Sedia - ice cream.
  10. Sedia - coklat cair.

8 Cara Penyediaan Churros ice cream bowls

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Churros ice cream bowls pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Sediakan bahan².
  2. Rebus air hingga mendidih..masukkan butter,esen vanila,gula perang...masak hinggan mendidih & gula hancur....
  3. Bila dah mendidih tutup api & masukkan tepung gandum kacau sampak tidak melekat pada periuk....
  4. Biarkan adunan suam dahulu..baru masukkan telur..kacau sampai sebati....
  5. Masukkan adunan kedlm piping bag & picit adunan diatas loyang muffin secara terbalik.
  6. Simpan adunan yg sudah dipipe tadi kedlm peti sejuk beku selama 25-30 minit....
  7. Keluarkan adunan churros tadi..panaskan api & boleh la digoreng churros tadi dengan minyak yg sederhana panas..balik²kan churros tadi sampai bertukar warna brown..angkat toskan...
  8. Hidangkan dengan ice cream @ apa saje inti yang anda suka..contoh macam coklat krim @ sebagainya😋😋 selamat mencuba.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Churros ice cream bowls ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!