Home

Cara Membuat Kuih Cara Mangga bercoklat Mudah 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kuih Cara Mangga bercoklat di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kuih Cara Mangga bercoklat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ke enakkan kuih cara ini dengan bahagian luar yang dimasak dengan api perlahan menjadikan ia garing dan ranggup. Tetapi inti nya lembut penuh dengan hirisan. Come and try these Malaysian savoury pancake bites!

Kuih Cara Mangga bercoklat - resepipouler.com Terpulang kepada citarasa masing - masing. Resepi Kuih Cara Berlauk, kuih tradisi melayu yang pasti ramai menggemarinya, apa yang menarik mengenai kuih ini anda dapat merasakan lemak dan lembut(dari kuih cara), garing(dari bawang goreng), pedas(dari cili) pada masa yang sama. Kuih ni sangat menarik jika dihidangkan di majlis.

9 Bahan - Bahan Resepi Kuih Cara Mangga bercoklat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kuih Cara Mangga bercoklat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - tepung gandum.
  2. Sedia 1/2 cawan - santan kotak.
  3. Sedia 1 cawan - air.
  4. Sedia - Pewarna oren.
  5. Sedia 1 - sudu besar gula.
  6. Sedia - Secubit garam.
  7. Sedia - Semangkuk coklat cip.
  8. Sedia 150 g - filling mangga.
  9. Sedia Sedikit - minyak untuk mengoles.

Benarkah cara menanam mangga mempengaruhi kualitas hasil? Ternyata cara menanam, perawatan dan pemupukan secara organik terbukti bisa Bagaimana caranya? Kuih Cara Manis (Pandan Sponge Cake). Place all the ingredients, except the oil and sugar into a blender and blitz until batter is smooth.

6 Cara Memasak Kuih Cara Mangga bercoklat

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kuih Cara Mangga bercoklat pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Campur kan tepung gandum, santan, air, telur, pewarna, gula dan garam ke dalam mesin pengisar. Kisar halus. Kemudian tapis untuk mengelakkan ketulan tepung..
  3. Panaskan acuan. Lapik bawah acuan dengan kuali leper atau tudung periuk agar haba sekata. Apabila acuan panas, oleskan minyak pada acuan..
  4. Apabila acuan panas, tuangkan adunan sehingga hampir penuh ke dlm acuan. Bila adunan sedikit masak di bahagian tepi ya akan berubah warna, masukkan inti mangga dan coklat cip ke dalam kuih. Tutup acuan guna tudung periuk. Tunggu hingga masak..
  5. Angkat kuih menggunakan garpu. Kuih yang masak akan mudah keluar dari acuannya. Ia siap dihidangkan.
  6. Siap dihidangkan..

Place a kuih bahulu mould on a stove over low heat, then lightly grease with oil. Kuih Dangai / Rangin / Kuih Bakar Kelapa. Sedap dan Mudah menggunakan Air Fryer Подробнее. Petang macam ni kalau dapat makan mangga atau jambu letak serbuk asam banyak-banyak memang sedap. Tak kisah macam mana gaya video pun yang penting ada cara memasaknya dan hasil masakan yang siap dihidang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kuih Cara Mangga bercoklat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!