Home

Resepi Mango Royale Cepat 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Mango Royale di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Mango Royale yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Mango Royale - resepipouler.com

6 Ingredients of Resepi Mango Royale

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Mango Royale ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 15 keping - cream cracker/marie (135g).
  2. Sedia 1-2 - biji isi mangga ranum (potong dadu).
  3. Sedia 250 ml - whipping cream.
  4. Sedia 100 ml - susu manis.
  5. Sedia - Tools.
  6. Sedia - Pemutar elektrik.

6 Instructions Mango Royale

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Mango Royale pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Tips:Pastikan semua bahan di sejukkan terlebih dahulu. Pemutar dan mangkuk sejukkan dalam freezer..
  2. Satukan krim putar dan susu manis. Pukul hingga kental 1 minit. High speed (4).
  3. Patahkan biskut dan campur dalam adunan krim putar. Bubuh manga dan kacau sebati..
  4. Masukkan ke dalam bekas yang dilapis dengan baking paper (untuk mudahkan keluar dan potong).
  5. Sejukkan dalam peti sejuk selama 4 jam atau semalaman..
  6. Hias ikut kreativiti sebelum dihidang atau makan macam tu saja pun ok. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Mango Royale ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!