Home

Resepi Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kalau banyak pisang yang dah masak dan takde orang makan, apa kata anda cuba resepi apam pisang Selain daripada buat untuk anak-anak, boleh anda guna resepi apam pisang gebu ni untuk. Terdapat pelbagai jenis sajian pisang termasuklah dalam bentuk kuih seperti apam. Proses pembuatannya juga mengambil masa yang pendek.

Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 - resepipouler.com Sesiapa yang tak boleh makan telur @ alergik. PenulisresepimudahKategoriApamMasakanHidangan Melayu, Minum Petang, Pencuci MulutKaedah MasakanKukusKesukaranSederhana. Tapi itulah, nak buat Apam Pisang ini, untuk dapatkan rasanya tiada masalah.

8 Bahan - Bahan Resepi Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 - biji pisang berangan.
  2. Sedia 30 ml - minyak jagung.
  3. Sedia 35 gm - gula perang.
  4. Sedia 1 - sb susu pekat.
  5. Sedia 1 - biji telur.
  6. Sedia 1 cawan - tepung gandum.
  7. Sedia 1/2 - st baking powder.
  8. Sedia 1/2 - st soda bicarbonate.

Cumanya nak menjadikan tekstur apam pisang gebu dan naik adalah sedikit sukar. Steamed caramel banana cake 蒸焦糖香蕉蛋糕 (apam pisang gula Sedapkan kek pisang kukus ni.tak terlalu manis. Cara Menanam Pisang - Berbagai macam buah memberikan banyak sekali manfaat untuk tubuh. Mengkonsumsi buah setiap hari sangatlah baik, karena kandungan nilai gizi yang besar membuat.

5 Cara Membuat Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Dalam blender, masukkan pisang, gula perang dan susu pekat..
  2. Masukkab minyak, telur..
  3. Masukkan tepung. Baking powder dan soda bicarbonate. Blend sekata selama 2 minit..
  4. Tuangkan adunan dalam mangkuk. Kacau sebati adunan supaya bercampur sekata..
  5. Sapukan minyak ke dalam acuan. Tuangkan adunan ke dalam. Bila air kukusan telah mendidih, kukus selama 15-20 minit. Sesudah masak, sejukkan dan keluarkan dari acuan. Kukuskan kelapa dan masukkan sedikit garam. Boleh dimakan bersama kelapa..

dicairkan dan disejukkan (saya guna minyak. Macam-macam pisang- Sebagai negara yang kaya akan sumber daya alam sudah wajar bila terdapat beragam buah penyumbang vitamin ini. Camilan olahan pisang ini memang terkenal gurih dan lezat. Pisang adalah nama umum yang diberikan pada tumbuhan terna raksasa berdaun besar memanjang dari suku Musaceae. Beberapa jenisnya (Musa acuminata, M. balbisiana, dan M. ×paradisiaca) menghasilkan buah konsumsi yang dinamakan sama.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam Pisang #phopbylinimohd #batch18 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!