Home

Resepi Apam susu mudah Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Apam susu mudah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam susu mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Apam susu pelangi yang gebu dan lembut untuk minum petang. Saya confirm korang mesti suka resepi ni. Apam susu.mudah dan sedap. cikpuan eateat. Загрузка.

Apam susu mudah - resepipouler.com Dulu, daku ingatkan nak buat resepi apam susu ni kena guna tepung naik sendiri saja, rupanya mudah dari tu. Apam susu ni antara resepi yang pernah viral di media sosial dulu. Tapi resepi yang saya kongsikan ini guna banyak bahan.

6 Bahan - Bahan Resepi Apam susu mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam susu mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 - biji Telur*.
  2. Sedia 1 - sb ovelete*.
  3. Sedia 1/2 tin - susu pekat*.
  4. Sedia 1 - sb esen vanilla*.
  5. Sedia 1 1/2 - cwn tepung gandum.
  6. Sedia - Pewarna.

Apam susu merupakan sejenis apam yang boleh dimakan begitu sahaja atau dengan kelapa. Antaranya, apam beras, apam eno dan apam susu. Bahan - bahan untuk membuat resepi apam susu gebu ini mudah didapati, antaranya adalah telur, susu pekat manis dan esen vanilla. Ada banyak resepi apam susu yang di kongsikan oleh rakan-rakan di FB.

5 Cara Memasak Apam susu mudah

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam susu mudah pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Satukan bahan bertanda (*) dalam blender dan blend selama 10minit..
  2. Tuang adunan (*) dlm bekas dan masukkan tepung gandum.Gaul sebati..
  3. Asingkan adunan dlm beberapa bekas lagi dan masukan pewarna jika suka..
  4. Oles minyak pada acuan,dan tuang adunan mengikut kreativiti masing2.Kukus selama 25minit..
  5. P/s : Pastikan air kukusan dipanaskan sebelum mengukus kuih..

Kalai ni ita cuba resepi dari Sabrina Khan dan di kongsikan oleh Nana Apam ni mudah aje nak membuatnya, bahan pun simple. Jom kita cuba buat apam susu. Selain rasanya yang sedap, ia mudah. Sudah pasti mereka yang Bahan untuk buat apam susu : Empat biji telur ayam Satu sudu teh esen vanila Satu sudu besar. Resepi Apam Puri Aneka Inti Sedap Sederhana Spesial Asli Enak. ade Kuih ini juga dikenal sebagai kuih apam perlis.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam susu mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!