Home

Resepi Apam Susu Sedap 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Apam Susu di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam Susu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Apam Susu - resepipouler.com

6 Bahan - Bahan Resepi Apam Susu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam Susu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 - bijik telur gred A*.
  2. Sedia 4 - sudu besar susu pekat manis*.
  3. Sedia 1 cawan - gula*.
  4. Sedia 1 - sudu besar Ovalette*.
  5. Sedia 1 - sudu kecil esen vanilla*.
  6. Sedia 2 cawan - tepung gandum.

4 Instructions Apam Susu

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam Susu pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Mix semua bahan yang bertanda * hingga kembang dan putih. Gune mixer je senang..
  2. Dah siap blend semua bahan kt atas tu. Masukkan 2 cawan tepung gandum gaul gune senduk je. Sampai sebati..
  3. Asingkan 2 ke 3 bekas. Letak warna yang berbeza..
  4. Jangan lupe sapu acuan atau loyang dengan planta. Lepas tu boleh kukus 30 hingga 40 minit. Siap..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam Susu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!